4x4.ee

... sest tõelised autod ehitatakse ise ...
Tänane kuupäev Pühapäev Apr 20, 2014 11:50 pm

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 13 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: LC 120 vahekasti kett
PostitusPostitatud: Neljapäev Nov 04, 2010 1:32 pm 
Eemal
Rock Crawler

Liitunud: Kolmapäev Mär 09, 2005 2:48 pm
Postitusi: 562
Asukoht: Tallinn
120 Cruiseril vahekasti kett hakkab otsa saama. Originaalvaruosa on suht kulukas. Kas foorumikasutajatest keegi oskab pakkuda suunavat viidet B - või mingi aftermarket jupile?

_________________
Andrus Michelis kõrvalistuja, roolikeeraja. Võistelda ei viitsi. Jahti ja porirallit saab niigi igal nädalavahetusel.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: LC 120 vahekasti kett
PostitusPostitatud: Neljapäev Nov 04, 2010 3:16 pm 
Eemal
I live off from the mud
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev Mai 18, 2008 8:00 pm
Postitusi: 2822
Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa
Andrus Michelis kirjutas:
120 Cruiseril vahekasti kett hakkab otsa saama. Originaalvaruosa on suht kulukas. Kas foorumikasutajatest keegi oskab pakkuda suunavat viidet B - või mingi aftermarket jupile?
Huvi pärast lihtsalt, et kuidas see keti minek väljendub? Mingid kõrvalhelid vms.?

_________________
Mitsubishi Pajero `95a. 2,8td GLS autom. - Minevik.
Land Cruiser 120 Executive ATM 07/2006 a. - Minevik.
Jeep Grand Cherokee Overland 3,0 CRD 09/2013 - Hetkel.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede Nov 05, 2010 10:54 am 
Eemal
Rock Crawler

Liitunud: Kolmapäev Mär 09, 2005 2:48 pm
Postitusi: 562
Asukoht: Tallinn
Sai otsitud loksu, kolksu, nõksu, mis kohalt võttes läbi auto käis. Ei oskagi kirjeldada aga püüan. Tõmbad käigu sisse, annad gaasi siis on kuidagi tagumikuga tunda, kuidas jõud mootorist käigukasti ja vahekasti liigub, kuni lõpuks kolks vedu taha tuleb. Sai siis uuritud ja puuritud ja jõutud järeldusele, et kardaani nuudid on väheke kulunud. Ja vahekasti kett, mis peaks pingul olema on suht lõdva. Ühtlasi "ülevaatustoimkond" ka otsustas, et põhiline kolksu tekitaja on lõdvaks veninud vahekasti kett. Enne jälle autot lammutama ei tahaks hakata, kui on selge, kus ja kuna vajadusel uue jupi saaks.
Otseselt "läinud" ta ei ole veel. Päris "minek" väljendub selles, et esisild ei vea. Aga enne hakkab kett üle viskama, millest saab aru vahekastis kostuva ragina tõttu. Kui ragin juba kostub siis on kindel ka hammakate vahetus. Varakult tegutsedes loodan sellest pääseda.

_________________
Andrus Michelis kõrvalistuja, roolikeeraja. Võistelda ei viitsi. Jahti ja porirallit saab niigi igal nädalavahetusel.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede Nov 05, 2010 11:19 am 
Eemal
Rock Crawler
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede Aug 18, 2006 8:48 pm
Postitusi: 512
Asukoht: Maakera
Tavaliselt on selliste kolksude tagajärg uus vahekast. :roll:

Lase õli välja kui metalli puru on sees siis 95% et keskdiferensiaali hammakad katki voi võlli ära kulutanud.
Kett on Toyotsil päris tummine kui see kulunud on siis tekkivad klõpsud suure võimsusega veol(aeglustiga).
Kesk difrit kontrolli nii auto maast lahti parking sees ühe käega esi teisega taga kardaanist kinni ja hakkad keerama vaikselt ühte, kogu aeg proovid teist samas suunas, kui tekib lõtk on sateliitidel vähemalt üks hammas lännu.

_________________
Labidas ja Leatherman = Vepski finis. WILD RIDE OÜ. Mongoolias käidud. Kord aastas peab kirikus ka käima...
Veel elus Visa Hing. Start 2004a nr. 174.
4x4 karikasarja 1. koht TR-1 2012. 4x4 karikasarja 2.koht TR-1 2013
Tel 5114973


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede Nov 05, 2010 11:28 am 
Eemal
I live off from the mud
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev Nov 18, 2009 7:04 pm
Postitusi: 2022
Asukoht: Tartu
Andrus Michelis kirjutas:
Sai otsitud loksu, kolksu, nõksu, mis kohalt võttes läbi auto käis. Ei oskagi kirjeldada aga püüan. Tõmbad käigu sisse, annad gaasi siis on kuidagi tagumikuga tunda, kuidas jõud mootorist käigukasti ja vahekasti liigub, kuni lõpuks kolks vedu taha tuleb. Sai siis uuritud ja puuritud ja jõutud järeldusele, et kardaani nuudid on väheke kulunud. Ja vahekasti kett, mis peaks pingul olema on suht lõdva. Ühtlasi "ülevaatustoimkond" ka otsustas, et põhiline kolksu tekitaja on lõdvaks veninud vahekasti kett. Enne jälle autot lammutama ei tahaks hakata, kui on selge, kus ja kuna vajadusel uue jupi saaks.
Otseselt "läinud" ta ei ole veel. Päris "minek" väljendub selles, et esisild ei vea. Aga enne hakkab kett üle viskama, millest saab aru vahekastis kostuva ragina tõttu. Kui ragin juba kostub siis on kindel ka hammakate vahetus. Varakult tegutsedes loodan sellest pääseda.
Mina seda vahekasti keti venimise kolksu ei usu.Veninud kett ei anna kolksu.Annab ragina porisel ,libedal ja liivasel teel kui tekib raskem vedu sillale.Ragina puhul on vaja keti vahetus aga mitte kunagi hammakate vahetus.Need hammakad pole kella hammakad ,need suhteliselt massiivsed ja nad eriti ei kulu.Kogemus olemas.Ega seda vahekasti keti pingsust enne ei näe,kui vahekast on laiali võetud. Ja uus kett pole ka päris pingul.

_________________
Me oleme kõik võhikud,ainult erinevates valdkondades.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede Nov 05, 2010 11:37 am 
Eemal
Rock Crawler

Liitunud: Kolmapäev Mär 09, 2005 2:48 pm
Postitusi: 562
Asukoht: Tallinn
Õlid said alles vahetatud, spetsal teraselt ei vahitud aga "ekstrakogust" metallipuru ei tähendatud. Samas kolksu otsides sai lahti kruvitud igatsugu kontrollavasid ja ühest avast paistis ja andis kruvikeerajaga loksutada ketti mis oli liiga lõdva. Selline tarkus on hetkel olemasolevatele faktidele toetudes võtta.
Samas muidugist plaan hea, kui mõlemat kardaani liigutada, peaks sealt kontrollavast näha olema kas loks tuleb difri või keti poolt.
Üldiselt jah, ega see "filosoferimine" ei aita, tuleb võtmed võtta ja kast maha kiskuda. :D Pigem on küsimuse püstitus selles, et kas on mujalt veel mõtet juppe otsida peale Toyota varuosariiuli.

_________________
Andrus Michelis kõrvalistuja, roolikeeraja. Võistelda ei viitsi. Jahti ja porirallit saab niigi igal nädalavahetusel.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede Nov 05, 2010 5:52 pm 
Eemal
I live off from the mud
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev Juul 01, 2004 1:04 am
Postitusi: 4308
Asukoht: Tallinn
Sarnane jõnksutamine on omane ka 80 Cruiseritele, aga läbisõidud peavad selleks ikka vähemalt 350-400 tuhat olema. Palju sellel 120-sel on?
Tõenäoline, et 80-sel on samuti põhjuseks vahekasti keti venimine, kuid võib olla sellele on lisaks kogu ülejäänud transmissioonist (sillad, kardaanid), mis summeeruvad.

_________________
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
tarmo@4x4.ee, 526 5874


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede Nov 05, 2010 8:04 pm 
Eemal
Fitting 38"

Liitunud: Pühapäev Okt 29, 2006 12:25 pm
Postitusi: 270
Asukoht: harjumaa
Minu 112000 km Hilux teeb ka kolksu tagumiset nuudist(loks käega tuntav) või kuskilt tagant poolt, sama lugu venna 90000 km sõitnud Hiluxiga. Huvi pärast küsin, kas Länkaril nuut nipliga määritav, Hiluxile ei ole kahjuks.

_________________
Dodge Ram 2500 Cummins -07
Ford F-350 -84


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev Nov 06, 2010 1:54 am 
Eemal
Mudder
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev Okt 12, 2006 12:04 pm
Postitusi: 54
proovi kui kardaani nuut korralikult määret täis lüüa (niikaua kuniks vahekast korraks liigub, määre lükkab nuuti pikemaks) niiviisi on lc120 nuudilõtk ää kadunud. 400 tuhhi sõitnud känkaril pole mingit probleemi kuulda olnud et vahekasti ketiga oleks probleeme.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev Nov 06, 2010 9:57 am 
Eemal
Mudder

Liitunud: Esmaspäev Apr 13, 2009 11:09 am
Postitusi: 71
Asukoht: Tallinn
Tere,

minu teada LC120-le pole nö B-osana sellist detaili olemas, ainuke variant Toyota originaal.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev Nov 06, 2010 1:51 pm 
Eemal
I live off from the mud
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev Sept 06, 2007 8:26 pm
Postitusi: 1699
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.
Discol olen kogu ahela üle käinud (välja arvatud püsikad) ja lõtk (st. kolks ajami suuna muutumisel) ikka alles, tõsi veidi inimlikum. Ketti seal ei ole. Samas vanal Hiluxil sellist nähtust ei ole. Aastatetagusest Sierra kogemusest julgen kahtlustada et kett iseenesest tuntavat kolksu ei tekita, ei kolksunud midagi, lihtsalt mingist hetkest hakkas kett üle andma. Seal siis mingi lintkett, kolmnurksete sõrmedega ja venimise põhjuseks just sõrmede kulumine. Tolle aja kohta maksis asi müstiliselt- mingi 5,5K.

_________________
Tehtud, mõeldud.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev Nov 07, 2010 3:19 am 
Eemal
Off Roader Wannabe

Liitunud: Reede Juun 11, 2010 10:37 am
Postitusi: 38
Asukoht: Tallinn/harjumaa
Ei ole ma ka veel näinud ,et 120 oleks vahekast läinud 112tuh. km peal. Ma ühinen herr Walteri arvamusega,et kõige pealt määri nuudid ja ristid ära ja proovi kas vahet on või mitte. Enda lc 95 puhul käib tõesti n.ö nõks läbi aga see on tingitud nuudi lõtkust,vahekasti keti üleviskamist olen kogenud pajero puhul (raksudega)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev Nov 08, 2010 2:03 pm 
Eemal
Rock Crawler

Liitunud: Kolmapäev Mär 09, 2005 2:48 pm
Postitusi: 562
Asukoht: Tallinn
Võtan korra kogu olemasoleva tarkuse kokku:
1. Kardaani nuudid on määritavad ja seda määrimist on ka üsna usinasti tehtud.
2. Difrites ( ees ja taga) lõtkusid ei ole. Difrid on ka suht uued.
3. Cruser kokku sõitnud mõni kopikas alla 250 000.
4. Kardaani nuudid vähe loksuvad aga ei miskit drastilist veel. Ristid korras.
5. Arutlemisel erinevate kodanikega, kes vahekaste ka seespoolt on näinud oleme jõudnud järeldusele, et kahtlustada võib ka keskdifrit (see on ausalt oma 250 000 km teeninud).
6. Varupulkasid ilmselt kusagilt mujalt ei leia, kui esinduse tellimiskataloogist, või mõne üle kuudi keeratud auto alt. Seega ilmselt kruvitakse sel nädalalal vahekast lahti ja üritatakse välja uurida mis põhjustab "kolksu" ja mis osade vahetusega seda likvideerida annab.

_________________
Andrus Michelis kõrvalistuja, roolikeeraja. Võistelda ei viitsi. Jahti ja porirallit saab niigi igal nädalavahetusel.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 13 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
phpbb.ee 3.0.7